📚

Sommermode als Überlebensstrategie für Journalisten

May 21, 2009

Als Journalist muss man ja heutzutage schauen, dass man sein Portfolio diversifiziert und seinen Tätigkeitsradius erweitert. Aber es muss ja nicht gleich jeder ein Buch schreiben. Viel besser und saisongerechter ist doch: Sommermode.

Deshalb und um unser bevorstehendes 3-jähriges Jubiläum von 78s – Das Magazin für bessere Musik zu feiern, haben wir uns bei 78s in die Torso-Verhüllungs-Industrie vorgewagt und präsentieren die ersten beiden offiziellen 78s-Shirts.

So verdienen Journalisten heute (auch kein) Geld: Mit T-Shirts

Links zu sehen das Modell “Mp3 is killing vinyl”, rechts “Vinly strikes back” (entsprechender Aufdruck jeweils im Nacken). Alle Infos zur Bestellung drüben bei 78s.

Damit hier aber nicht nur Werbung in eigener Sache gemacht ist, sei auch auf ein weiteres nettes T-Shirt hingewiesen, das einem ein paar gepfefferte anonyme Kommentare auf offener Strasse garantiert (zu bestellen hier).

Fuck Your Blog

Hello, nice to meet you. I'm David Bauer. I’m a journalist by training, a product person by conviction, and a generalist at heart. I love complex issues and helping people navigate them. Learn more →

📨 hello@davidbauer.ch 🐦 @davidbauer

Weekly Filet

Thousands of curious minds trust the Weekly Filet for food for thought. Every Friday, I send out a carefully curated set of recommendations on what to read, watch, listen to.

Past work

I have worked for startups and large companies.
As a journalist, strategist, product lead.

I have written stories and strategies.
I have built products and teams.

I have hired, mentored and promoted people.
I have navigated and accelerated transformation.
Pushed for and nurtured culture change.

I have wrangled data and code.
For insights and data visualisations.
Even a series of games.

And a ton of other things that got me excited.

If there’s one thing that connects it all,
it’s my love for connecting dots and trying new things.

🤝
Neue Zürcher Zeitung, The Guardian, Quartz, Republik, Refind, Livingdocs, Radio Free Europe, Der Spiegel, Das Magazin, Tages-Anzeiger, SonntagsZeitung, TagesWoche, Schweizerische Depeschenagentur, Echtzeit Verlag, MAZ Journalistenschule, TEDxZurich, Bluewin, and some more.

You Don't Know Africa
Why newsrooms need storytelling tools and what we’ve learnt building them
78s – bessere Musik
You deserve a smarter reading list — we are building it
A story of drinkers, genocide and unborn girls
You Still Don't Know Africa
Wenn Männer über Männer reden, reden Männer Männern nach
How to Be(come) a Happy Newsletter Writer
You Don't Know African Flags
The simple tool we use to decide what stories to work on at NZZ Visuals
Bookshelf
To compete with the web’s giants, news organisations need to become better at sending people away
Kurzbefehl - Der Kompass für das digitale Leben
Vaxillology
How I Learnt to Code in One Year
Deep Dives
Zum Pi-Tag: Von 3,14159 bis zum derzeitigen Ende von Pi
Dystopia Tracker
Milliarden aus der Fremde
How to Build a Successful Product Strategy
Midterms Results Overview
Euro-Orakel
Dichtestressomat
The End of Journalism in the Digital Age
Never miss any of the most important links, even in a busy week
Wie gut können Sie die Schweiz aus dem Gedächtnis zeichnen?
Vertrauensserie
Lionel Messi
60 Stunden Facebook
Work at the Guardian Data Blog