Head of Storytelling, NZZ

Wie uns das Internet um die Ohren braust

October 17, 2009

Jeden Tag melden sich 600’000 Nutzer neu bei Facebook an. Jeden Tag werden 1 Millarde Videos auf YouTube angesehen. Und 2 Milliarden Mal wird Google jeden Tag nach diesem und jenem gefragt. So richtig eindrücklich werden diese Zahlen, wenn man sie in Echtzeit an sich vorbeirauschen lässt. Genau dies ermöglicht der Social Media Count von Gary Hayes.

Die Daten werden natürlich nicht in Echtzeit aggregiert, sondern sind aus veröffentlichten Zahlen der einzelnen Dienste interpoliert. Es handelt sich also nicht um tatsächliche, sondern Durchschnittswerte. Mehr zur Methode auf der Website von Gary Hayes.

(Mit Dank an Thom Nagy für den Hinweis)

These are great times for journalism. This is how I work:

Words

I grew up as a journalist of words. It remains one of my favourite means to tell stories. Chosen wisely, put in the correct order and structured well, words are as powerful as ever.

Code

When we build applications, when we report and present stories in novel ways, code is what drives them. Speak the language of computers, make them work for you.

How I Learnt to Code

Data

Call it data journalism, if you will. Numbers and data in general are a wonderful raw material to work with. I dig for stories and tell them in visually compelling ways.

Weekly Filet

The Weekly Filet is a compilation of the best pieces found on the web. Intriguing articles, stunning photographs, telling visualisations, excellent songs, smart videos. 5 recommended links, every Friday, free home-delivery.

Weeklyfilet.com

I think, write – and speak, if you ask me to – about technology and how it changes media and everything else.

My book, KurzbefehlBooking

Portfolio

My work has appeared in The Guardian, Quartz, Spiegel Online, Das Magazin, Tages-Anzeiger, SonntagsZeitung, TagesWoche, among others.

Showcase | Show all

Get in touch

hello@davidbauer.ch

Find me on the web