Head of Visuals, NZZ

Wie uns das Internet um die Ohren braust

October 17, 2009

Jeden Tag melden sich 600’000 Nutzer neu bei Facebook an. Jeden Tag werden 1 Millarde Videos auf YouTube angesehen. Und 2 Milliarden Mal wird Google jeden Tag nach diesem und jenem gefragt. So richtig eindrücklich werden diese Zahlen, wenn man sie in Echtzeit an sich vorbeirauschen lässt. Genau dies ermöglicht der Social Media Count von Gary Hayes.

Die Daten werden natürlich nicht in Echtzeit aggregiert, sondern sind aus veröffentlichten Zahlen der einzelnen Dienste interpoliert. Es handelt sich also nicht um tatsächliche, sondern Durchschnittswerte. Mehr zur Methode auf der Website von Gary Hayes.

(Mit Dank an Thom Nagy für den Hinweis)

Hello, nice to meet you. Let me introduce myself. I'm a curious generalist, these are my main areas of expertise:

Strategy

Consulted and worked at organisations to develop, refine and execute strategies for digital transformation.

Journalism

Formal training and 15 years of experience in journalism. Specialised in visual, data-driven stories.

Leadership

10 years of experience in leading projects and teams. I believe in inclusive, purpose-driven leadership.

Portfolio

My work has appeared in Neue Zürcher Zeitung, The Guardian, Quartz, Spiegel Online, Das Magazin, Tages-Anzeiger, SonntagsZeitung, TagesWoche, among others.

You Don't Know Africa

A simple, tricky game. Played more than one million times in over 200 countries.

Try it nowLearn more

Weekly Filet

The Weekly Filet is a compilation of the best pieces found on the web. Intriguing articles, stunning photographs, telling visualisations, excellent songs, smart videos. 5 recommended links, every Friday, free home-delivery.

Explore & subscribe: Weeklyfilet.com

I think, write – and speak, if you ask me to – about technology and how it changes media and everything else.

My book, KurzbefehlBooking